WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 00 00
Napisz do nas: antena@radioccm.pl
Znajdź nas na: facebook.com/radioccm

29.04.2022Prawie 92% użytkowników Internetu na świecie korzysta z Google

Prawie 92% użytkowników Internetu na świecie korzysta z Google
 
Wyszukiwarka internetowa jest narzędziem, z którego obecnie regularnie korzystają nie tylko młode osoby, ale także seniorzy. Na całym świecie największą popularnością cieszy się Google, której używa – jak podaje serwis StatCounter – aż 91,56% (stan na 26.04.2022) internautów na świecie. Zapoznaj się z artykułem i dowiedz się, jak można wykorzystać ten fakt dla promocji swojego biznesu.
 
Krótka historia fenomenu Google
 
Historia tego światowego giganta rozpoczęła się w 1996 roku. Wówczas dwóch studentów opracowało innowacyjny sposób indeksowania serwisów online, co pozwoliło im wyróżnić się w raczkującej branży. Dwa lata później Sergey Brin oraz Larry Page otworzyli spółkę i w ciągu najbliższych lat z niewielkiego projektu przekształcili ją w ogromną korporację, która zaanektowała 91,56% rynku. Za ten niebywały sukces odpowiada jednak nie tylko wyszukiwarka.
 
Firma Google w krótkim czasie zaczęła wprowadzać też kolejne produkty do swojej oferty. Obecnie do korporacji należy m.in. poczta elektroniczna Gmail oraz portal YouTube, które mają szerokie grono użytkowników. Dodatkowo firma oferuje kampanie Google Ads, a także szereg płatnych i darmowych narzędzi ułatwiających pozycjonowanie stron internetowych. Światowy gigant ma też konkurencję. Inne wyszukiwarki, z których korzystają internauci, mają następujący udział w rynku:
 
  • Bing — 3,1%,
  • YANDEX — 1,07%,
  • Yahoo! — 1,47%,
  • DuckDuckGo — 0,69%.

 

W Chinach użytkownicy mają dostęp do zupełnie innych platform internetowych niż mieszkańcy Europy i USA. W Kraju Środka najpopularniejsza wyszukiwarka to Baidu, której udział w rynku przekracza 86%. Jest to ważna wiadomość dla przedstawicieli branży e-commerce, którzy chcą sprzedawać swoje produkty chińskim konsumentom. W takim przypadku marketing SEO musi być prowadzony pod wyszukiwarkę Baidu. 
 
Kampania Google Ads
 
Reklama PPC i pozycjonowanie stron internetowych to rodzaje marketingu online, które są polecane przedsiębiorcom sprzedającym towary lub usługi online. Pierwsza opcja, czyli kampania Google Ads, jest stworzona przez samego giganta i opiera się na tzw. płatności za klik (pay per click). Reklama może mieć formę linku sponsorowanego lub reklamy produktowej w wynikach wyszukiwania, baneru na stronach partnerów czy filmików na YouTube. 
 
Pozycjonowanie stron www
 
Popularność Google można wykorzystać do promocji marki w Polsce i za granicą. Marketing SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych pod algorytm wyszukiwarki, to narzędzie dające wymierne i długofalowe efekty. W tym celu należy wykonać szereg działań na serwisie online oraz w obrębie jego kodu, które służą optymalizacji witryny w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwań konkretnych fraz. Aby takie działanie marketingowe odniosło pozytywny efekt, trzeba m.in. dobrze dopasować słowa kluczowe oraz grupę docelową odbiorców. 
 
Pozycjonowanie strony internetowej w Google
 
Monopol Google w przestrzeni online niesie korzyści dla biznesu. Przedsiębiorcy mogą zainwestować w Google Ads oraz w pozycjonowanie stron www pod tę wyszukiwarkę i skierować swoją ofertę do odbiorców polskich oraz zagranicznych. Realizację obu form marketingu najlepiej powierzyć agencji SEO, która dysponuje sztabem specjalistów z tego zakresu.
 
Źródło: grupa-tense.pl