WinampSŁUCHAJ ONLINE
Sekretariat: (32) 238 87 47 Telefon na antenę: (32) 775 00 00
Napisz do nas: antena@radioccm.pl
Znajdź nas na: facebook.com/radioccm

06.09.2023Uożarty kierowca? Reaguj! Czyli kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” po śląsku!

 
Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka we współpracy ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. i agencją reklamową Business Consulting zainaugurowali akcję w ramach kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” … po śląsku. Działanie rozpoczęło się w sierpniu - Miesiącu Trzeźwości - a specjalnie oznakowany tramwaj z wyraźnymi hasłami zachęcającymi do działania w przypadku zauważenia nietrzeźwego kierowcy będzie można spotkać na szlakach tramwajowych aż do października.
 
W sierpniu, który jest Miesiącem Trzeźwości, Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka wspólnie ze spółką Tramwaje Śląskie S.A. oraz firmą Business Consulting Sp. z o.o. rozpoczęły kampanię edukacyjną mającą na celu promowanie odpowiedzialnego zachowania na drogach poprzez wzmacnianie świadomości społecznej na temat problemu prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu. To pierwsza odsłona kampanii „Prowadzę jestem trzeźwy” w języku śląskim i potrwa do października.
 
Nośnikiem kampanii został tramwaj, który stał się ruchomą platformą przekazu skierowanego do mieszkańców Śląska. Przekonujące hasła reklamowe sformułowane w języku polskim i śląskim, mają na celu uświadamianie, że każdy z nas powinien reagować w sytuacji, gdy zauważy pijanego kierowcę na drodze. Hasła zachęcają do aktywnego działania, takiego jak odebranie kluczyków od osoby nietrzeźwej, powiadomienie policji lub zorganizowanie transportu alternatywnego w postaci taksówki.
 
Współzałożycielem Fundacji jest ksiądz Piotr Brząkalik, duszpasterz trzeźwości Archidiecezji Katowickiej. Od lat zaangażowany w walkę z problemem alkoholizmu i promocję zdrowego trybu życia. W odniesieniu do kampanii, ks. Brząkalik wyraził swoje przekonanie:
- Zauważenie pijanego kierowcy, rowerzysty czy prowadzącego hulajnogę elektryczną na drodze nie jest sytuacją, którą można zignorować. To nasza wspólna odpowiedzialność, by chronić życie i zdrowie nie tylko nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego. W takich momentach niezwykle ważne jest, aby nie pozostawać biernym obserwatorem, lecz działać - nawet drobne gesty mogą mieć ogromne znaczenie – mówi.
 
Dzięki wykorzystaniu tramwaju komunikat dotarł do szerokiego grona mieszkańców regionu skłaniając do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze.
– Sami w Spółce od wielu lat wyznajemy zasadę „zero pobłażliwości” . Motorniczy w pracy musi być absolutnie trzeźwy – to badamy, tego pilnujemy. Jestem przekonany, że także wieloletnia kampania Fundacji Trzeźwość z naszym udziałem przyniosła wiele pozytywnych efektów – podkreśla Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.
 
Z kolei Krzysztof Wilgus, prezes Zarządu Business Consulting Sp. z o.o. wskazuje, że świadomość konsekwencji jakie istnieją w wyniku nadużywania spożycia alkoholu jest elementem kluczowym. - Mam nadzieję, że wszyscy, którzy widzą taki przekaz w formie reklamy społecznej na tramwaju, będą zmotywowani do odpowiednich i oczekiwanych reakcji – społecznie odpowiedzialnych – mówi.
 
Organizatorzy wyrażają nadzieję, że takie inicjatywy jak prowadzona od ponad 20 lat kampania „Prowadzę jestem trzeźwy” przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz zwiększą świadomość społeczną w kwestii trzeźwości za kierownicą.
 
Źródło:  Fundacja Trzeźwość im. Krzysztofa Gmyrka