WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 00 00
Napisz do nas: antena@radioccm.pl
Znajdź nas na: facebook.com/radioccm

19.11.2018Gliwice uruchomiły platformę rozliczeniową GEPAR

Podatki lokalne, opłaty za nieruchomości i gospodarowanie odpadami komunalnymi można teraz sprawdzić i opłacić na Gliwickiej Elektronicznej Platformie Analityczno-Rozrachunkowej. Żeby z niej korzystać, wystarczy posiadać Profil Zaufany i zarejestrować konto użytkownika na stronie gepar.gliwice.eu.

 
Gliwiczanie coraz więcej urzędowych spraw mogą załatwić przez Internet. Mają już do dyspozycji Internetowy sklep geodezyjny i Płatności online – platformę, dzięki której w wygodny i bezpieczny sposób można dokonywać koniecznych płatności za większość standardowych czynności urzędowych. Teraz miasto uruchomiło kolejne przydatne narzędzie – Gliwicką Platformę Analityczno-Rozrachunkową, w skrócie GEPAR, w której mieszkańcy mogą sprawdzić wysokość naliczonych podatków lokalnych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, rocznej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, a także dzierżaw i bezumownego korzystania z nieruchomości. Jest to też kolejny wygodny kanał komunikacji z urzędem.
 
Krok I – Profil Zaufany
Do rejestracji w systemie GEPAR konieczne jest posiadanie Profilu Zaufanego. To bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z podmiotami publicznymi. Służy jako elektroniczny podpis. Z jego pomocą można łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać oraz sprawdzać dokumenty w różnych serwisach urzędowych.
 
– Logowanie do systemu z wykorzystaniem Profilu Zaufanego jest konieczne dla zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w dostępie do indywidualnych danych finansowych – mówi Krzysztof Zbrożek, naczelnik Wydziału Informatyki Urzędu Miejskiego w Gliwicach.
 
Jak uzyskać Profil Zaufany? Najłatwiej można to zrobić za pośrednictwem bankowości elektronicznej.  Lista banków udostępniających swoim klientom taką możliwość jest dostępna TUTAJ. Można także wykorzystać stronę internetową Profilu Zaufanego pz.gov.pl. Należy wówczas zarejestrować się, wypełnić krótki formularz, a następnie złożyć wniosek o założenie Profilu Zaufanego. Po złożeniu wniosku trzeba udać się do jednego z punktów potwierdzających, na przyklad do Biura Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Gliwicach (ul. Zwycięstwa 21) i potwierdzić tam swoją tożsamość.
 
Krok II – Załóż konto GEPAR
Po uzyskaniu Profilu Zaufanego należy zarejestrować konto użytkownika na stronie gepar.gliwice.eu.
 
– Należy pamiętać o tym, że dane użytkownika muszą zostać zweryfikowane. Proces ten może zająć do 24 godzin – tłumaczy Krzysztof Zbrożek.
 
Po tym czasie można już będzie się zalogować i w pełni korzystać z możliwości portalu GEPAR, czyli uzyskać informacje o aktualnych danych finansowych, w tym przede wszystkim o swoich zobowiązaniach i należnościach wobec Urzędu Miejskiego w Gliwicach z tytułu podatków lokalnych, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, rocznej opłaty z tytułu użytkowania wieczystego, a także dzierżaw i bezumownego korzystania z nieruchomości.
 
Dodatkową funkcjonalnością w GEPAR-ze jest zakładka KOMUNIKACJA, za pośrednictwem której można kontaktować się w sprawach merytorycznych z Wydziałem Podatków i Opłat Lokalnych oraz Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami. Natomiast w sprawach technicznych związanych z portalem - z Wydziałem Informatyki gliwickiego magistratu. Uwaga! Odpowiedzi będą trafiały do skrzynki kontaktowej danego użytkownika w GEPAR.
 
Projekt GEPAR został współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.
(źródło: gliwice.eu)