WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 00 00
Napisz do nas: antena@radioccm.pl
Znajdź nas na: facebook.com/radioccm

16.07.2018Parkomat w kieszeni w Gliwicach

Za parkowanie w Gliwicach można również zapłacić przez telefon – przypomina Śląska Sieć Metropolitalna, operator Strefy Płatnego Parkowania. Jest szybciej, wygodniej i… taniej! Czego trzeba więcej? By skorzystać z takiego rozwiązania wystarczy smartfon, darmowa aplikacja i dostęp do Internetu.
 
Zostawiając samochód w Strefie Płatnego Parkowania w Gliwicach, zamiast po portfel wystarczy sięgnąć po telefon. Opłatę można wnieść przy pomocy jednego z trzech dostępnych systemów: moBILET, Skycash lub Pango. Aplikacje te są bezpłatne i proste w obsłudze.
 
Jak wynika ze statystyk ŚSM, przez pierwsze półrocze tego roku w Strefie Płatnego Parkowania wykonano 822 864 opłat za postój, z czego co 5 transakcja była przeprowadzona przy wykorzystaniu aplikacji. Analogicznie, w tym samym czasie w roku 2017, telefonu do zapłaty za parkowanie użyto 66 450 tysiące razy. To pokazuje wzrost popularności systemów mobilnych wśród płacących kierowców aż o 144%!
 
Jedna aplikacja – wiele możliwości
 
Wystarczy zainstalować wybrany program na swoim telefonie, zarejestrować się, podać numer rejestracyjny auta, zasilić konto i już można parkować. Systemy pozwalają kierowcom kupić bilet zawsze i wszędzie, bez konieczności szukania parkomatu i gotówki. To nie koniec zalet płatności on-line. Aplikacje mobilne dają także możliwość przedłużenia ważności biletu parkingowego w dowolnym momencie. – Nie trzeba przerywać spotkania, rezygnować z kolejki do lekarza, wystarczy ponownie uruchomić aplikacje i dokonać opłaty bez ruszania się z miejsca – mówi Mariusz Kopeć ze Śląskiej Sieci Metropolitalnej, która jest operatorem Strefy Płatnego Parkowania w Gliwicach. Również możemy skrócić czas parkowania, czego nie jesteśmy w stanie dokonać, korzystając z parkomatów. Jeśli opłaciliśmy godzinę, a opuszczamy strefę wcześniej, wystarczy wybrać na telefonie opcje „zakończ”. Wtedy system przeliczy faktyczny czas parkowania, a nadpłatę zwróci na nasze konto. Należy jednak pamiętać, by uruchomić aplikację zaraz po zaparkowaniu pojazdu i wprowadzić poprawny numer rejestracyjny pojazdu do aplikacji mobilnej.
 
Brak biletu to nie problem
 
Tych, których martwi fakt, że nie mają papierowego potwierdzenia uiszczenia opłaty, uspokajamy. Kontrolerzy w gliwickiej Strefie Płatnego Parkowania wyposażeni są w specjalne urządzenia elektroniczne podłączone do systemu. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego auta, otrzymują informację, czy postój jest opłacony, czy nie. Przydatną kwestią jest też historia naszych transakcji, która zapisuje się w telefonie. Taki wykaz może być użyteczny w razie ewentualnej reklamacji.
 
Więcej informacji oraz instrukcja użytkowania systemów jest dostępna na stronie internetowej parkowaniegliwice.pl.
źródło:www.gliwice.eu