WinampSŁUCHAJ ONLINE
Interwencyjny telefon: (+48) 570-930-930 Telefon na antenę: (32) 775 00 00
Napisz do nas: antena@radioccm.pl
Znajdź nas na: facebook.com/radioccm

25.03.2019Otwarcie Silesia Outlet w Gliwicach już w środę!

Silesia Outlet
25 marca 2019  w centrum Silesia Outlet zakończyły się odbiory techniczne, a obiekt uzyskał pozwolenie na użytkowanie. Sprawdzono działanie wszystkich systemów, odpowiadających za bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz prawidłowe funkcjonowanie budynku. 
 
Inwestorem centrum jest 6B47 Poland – spółka z grupy 6B47 Real Estate Investors AG, jednego z wiodących deweloperów w krajach niemieckojęzycznych. Za zarządzanie odpowiada NEINVER – wiodący operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Polsce i Hiszpanii. Komercjalizację obiektu przeprowadziło BOIG The Blue Ocean Investment Group. 
 "Prace wykończeniowe mamy już za sobą. Montowane są nośniki reklamowe i multimedia. Usuwane są również zabezpieczenia podłóg i witryn sklepowych. Następnie ustawiane są elementy małej architektury oraz strefy wypoczynku z naturalną roślinnością. Trwa wielkie sprzątanie przed otwarciem." – mówi Krzysztof Godleś, dyrektor ds. rozwoju 6B47, czyli firmy inwestującej.
 
Najemcy kończą aranżacje swoich lokali. W części salonów outletowych na pierwszych klientów czekają już towary na półkach. 
"Jesteśmy w stałym kontakcie z przedstawicielami marek, obecnych w Silesia Outlet, wspólnie z nimi przygotowując się do otwarcia. Na miejscu pracuje zespół NEINVER, który na co dzień odpowiadać będzie za zarządzanie obiektem we wszystkich obszarach." – mówi Magdalena Chachulska, dyrektor zarządzania centrami NEINVER w Polsce (operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Polsce i Hiszpanii). 
 
Na czas otwarcia, salony wyprzedażowe szykują dodatkowe promocje, poza stałymi rabatami 30% - 70%. Na klientów czekać będą też oryginalne torby – „shopperki” Silesia Outlet. 
 
Architektura budynku i wnętrza 
Budynek Silesia Outlet jest zlokalizowany w pobliżu autostrady i przelotowej drogi krajowej w kierunku Rybnika, a także w głębi działającego już kompleksu obiektów handlowych – jednocześnie w otwartym terenie. Dlatego wejście główne zostało silnie zaakcentowane, by było widoczne z daleka. 
 "Inspiracją dla takiej formy portalu wejścia stały się wieże szybowe, wznoszące się wysoko ponad otoczenie i tak charakterystyczne w krajobrazie  Górnego Śląska.  Wysoka forma z szerokim przeszkleniem ściany wejściowej ma przyciągać i zachęcać klientów do wejścia do budynku." – wyjaśnia Ireneusz Gadowski - architekt prowadzący IMB Asymetria, które zaprojektowało budynek i wnętrza Silesia Outlet. 
 
Delikatne kolory fasady z jasnym, eleganckim materiałem okładzin ścian oraz kolorowymi, ale stonowanymi kompozycjami, delikatnie zwracają  uwagę widza i zachęcają do odwiedzin. 
 
Do części budynku, realizowanego w pierwszym etapie, prowadzą dwa wejścia:  główne - które ze ściętego narożnika planu budynku otwiera się zapraszająco w kierunku głównego wjazdu do kompleksu oraz bocznego - które łączy nowo powstały budynek z sąsiadującym Centrum Handlowym Auchan Gliwice. 
 
Koncepcja funkcjonalna budynku zbudowana jest na planie prostokąta ze szkieletem dwóch wewnętrznych pasaży, połączonych na dwóch ich  końcach spinającymi je alejami. Boki pasażu  ograniczone są przeszklonymi witrynami  sklepów, które tworzą pierzeje  szerokich  alei, na których znajdą się elementy wyposażania, łączące inspirację małą architekturą alei parkowych oraz kawiarenek z salonem wypoczynkowym. Wszystkie przeszklenia witryn wykonane są w ten sam sposób, tak aby maksymalnym przeszkleniem uzyskać efekt braku bariery pomiędzy pasażem i wnętrzem sklepu.
 
"Celem projektu było stworzenie nowoczesnej, jasnej, przestrzennej oraz nieskomplikowanej formy architektonicznej  tworzącej nienachalne, ale wysokiej klasy otoczenie, które zostanie wypełnione żywymi, zmiennymi i kolorowymi elementami,  wynikającymi z relacji sprzedawców i ich klientów - witryn sklepowych, szyldów, reklam, zakupów czy tłumów klientów oraz samochodów na parkingu." – podsumowuje Ireneusz Gadowski. 
 
 
Centrum Silesia Outlet w I fazie zgromadzi ponad 60 salonów outletowych na 12 000 m² powierzchni handlowej. Planowana II faza inwestycji zakłada zbudowanie kolejnych 8 000 m² powierzchni handlowej. Na klientów czeka 405 miejsc parkingowych zbudowanych w I fazie projektu (II faza projektu zakłada zbudowanie kolejnych ponad 400 miejsc parkingowych) oraz wielkopowierzchniowy parking sąsiadujących obiektów handlowych, które wraz z Silesia Outlet tworzą komplementarną strefę zakupów. 
 
W ofercie Silesia Outlet znajdą się salony outletowe niemal wszystkich branż: od mody dla kobiet i mężczyzn, przez obuwie, akcesoria, biżuterię i bieliznę, po bogatą propozycję marek sportowych. To będą najpopularniejsze marki z segmentu mid-mass market, stopniowo uzupełniane ofertą premium. 
 
Obiekt powstał w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław - największe ośrodki gospodarcze południowej Polski oraz drogi krajowej nr 78 w kierunku Rybnika.